רוצים לקבל עוד מידע, מדריכים וטיפים להצלחה? הירשמו לניוזלטר השבועי שלנו!

המאה ה22

המאה ה22 מבית עדולם היא חברת שיווק ופרסום שחושבת עליך - בעל העסק. אנחנו פה כדי למנף ולהרים אותך, ולא בשביל שום דבר אחר.

© כל הזכויות שמורות למאה ה22 שיווק ופרסום עסקים מבית עדולם.

צרו קשר

רשתות חברתיות

  • עמוד הפייסבוק של המאה ה22
  • ערוץ היוטיוב של המאה ה22
  • פרופיל האינסטגרם של המאה ה22

SEO – הדרך של גוגל לדעת למה דווקא לכם מגיע להיות במקום הראשון

חברות רבות שמנסות לשווק עצמן באינטרנט יודעות דבר אחד – שהן צריכות להיות מקום ראשון בגוגל. אבל מעטים הם אלו שיודעים איך מגיעים לשם. הרוב מדקלמים מילים כמו "מילות מפתח", "ערכי חיפוש", "מעבר לעמוד 3 אתה לא קיים" ועוד, אבל לא יודעים איך ליישם זאת.

עולם ה-SEO (Search Engine Optimization) הוא עולם חמקמק ומבלבל. בשביל שהאתר שלכם יגיע למקום ראשון בגוגל הוא צריך לעמוד בסטנדרטים רבים, אותם גוגל ממציאה ומעדכנת בכל רגע נתון, ולפעמים קשה לדעת איזה סטנדרט הוא זה שצריך להתייחס אליו יותר מאחרים.

חשוב לציין שתנועה אורגנית היא הגורם מספר אחד להצלחת האתר. רוב הגולשים שמחפשים משהו מתחילים את המסע שלהם בגוגל, ורק אחרי שהם לא מוצאים את מה שהם חיפשו במנוע החיפוש הם ממשיכים הלאה לגורמים אחרים כמו רשתות חברתיות, פה לאוזן ועוד.

גוגל הוא מקור המידע הראשוני שלנו. בכל פעם שמעניין אותנו משהו, חיוני יותר או חיוני פחות, אנחנו פונים אליו. כשאנחנו רוצים לדעת באיזה אי בעולם יש את הריכוז הכי גדול של גמלים, אנחנו הולכים לגוגל. כשאנחנו מתעניינים במתי נפוליאון פלש לעכו, אנחנו הולכים לגוגל. וגם כשאנחנו מתעניינים איזה אינסטלטור באזור שלנו הכי מומלץ, אנחנו פונים לגוגל. גוגל הוא המסך שמאחוריו מסתתר העולם.

אז מה הם העקרונות של קידום ה-SEO? בואו נתחיל.

מילות מפתח – הדרך של גוגל להבין מי אתם

כל אתר צריך היגיון פנימי. גוגל צריך לדעת על מה אתם מדברים, והדרך שלו לדעת זאת היא לפי טקסט. למה דווקא טקסט, ולא תמונה? כי טקסט קל לפענוח וקל להתאמה, לעומת תמונה שמכילה בתוכה נתונים שאי אפשר לתרגם לקוד.

לכן האתר שלכם צריך הרבה טקסט, ובתוך המלל צריך שיהיו מילות מפתח נכונות ורלוונטיות שיגידו לגוגל – "היי, תעלה אותנו למעלה. אנחנו רלוונטיים לגולשים".

לדוגמה, אם אני רוצה לקדם אתר של מאפייה, ואני רוצה להופיע למעלה במילת החיפוש "מאפייה בחיפה", אני צריך שבתוך הטקסט שלי יופיע כמה פעמים צירוף המילים "מאפייה בחיפה".

זו פיסת הידע הבסיסית ביותר שבעלי אתרים יודעים. אבל הרבה פעמים הם חוטאים למטרה. בואו נראה אתכם מנחשים מה הבעיה בפסקה הבאה:

אנחנו במאפייה בחיפה "סנדוויץ' האחים", מאפייה בחיפה, יודעים שהדבר החשוב ביותר הוא שהמאפייה בחיפה שלנו תהיה הטובה ביותר, עם הסטנדרט הטוב ביותר שמאפייה בחיפה יודעת לספק כי המאפייה בחיפה שלנו היא האחת והיחידה.

לא נשמע הגיוני, נכון? כחלק מהדרך שלנו להשיג את המטרה – שיהיו מילות מפתח רלוונטיות בעמוד, חטאנו לגולשים שלנו וסיפקנו להם טקסט מבלבל ולא קריא, ובכך העלינו את הסיכויים שהם ינטשו את האתר, מה שגוגל מזהה. גוגל יודע כמה זמן כל גולש נמצא אצלנו, באיזה שלב הוא יצא, ויודע גם מה המספר המקסימלי של מילות המפתח בעמוד שמעליו הטקסט נחשב מבולבל ולא קריא. לא כדאי לטעות, כי בסופו של דבר האתר שלנו יפגע וירד בתוצאות החיפוש.

מהירות האתר – הדרך של גוגל להבין מה חווית הגלישה שלכם

דמיינו שאתם מחפשים בגוגל משהו, מוצאים את האתר הרלוונטי, נכנסים אליו, מחכים והוא לא נטען. בדרך כלל החוויה הזו מעלה תסכול ובסופו של דבר גורמת לזה שאתם תחזרו אחורה ותיכנסו לאתר הבא ברשימה.

אפשר להבין אתכם, בשנת 2020 הגענו למצב שהסבלנות שלנו פוקעת מהר. אם לסרטון ביוטיוב לוקח יותר מכמה שניות להיטען או כל הזמן נתקע, אנחנו סוגרים את התוכנה. אם לסמארטפון שלנו לוקח קצת זמן לפעול אנחנו נקנה חדש. אנחנו רוצים את התוצאות כאן ועכשיו.

ולכן, יש להתאים את האתרים שלנו. הם צריכים לעלות כמה שיותר מהר. אבל זו מטרה שלא כל-כך קל להשיג.

הרי אנחנו רוצים שבאתר שלנו יהיו המון תמונות, אנימציות, סרטונים ותוכן. אנחנו רוצים שמי שיכנס אליו ירצה להישאר. אבל לפעמים כל האלמנטים האלו שאנו משלבים באתר פוגעים בו יותר משהם עוזרים. כדי שהאתר שלנו יעלה מהר יותר צריך לדאוג שהתמונות יהיו דחוסות, שהסרטונים יהיו על שרתים חיצוניים (כמו הטמעה מיוטיוב) ושהקוד שלנו יהיה הרבה פחות מסורבל.

קישורים פנימיים – הדרך של גוגל להבין את מבנה האתר

טעות נוספת שהרבה אתרים עושים, היא שהעמודים לא מקושרים בין אחד לשני. הגולש נכנס, קורא טקסט, מתעניין, אבל אין שום דרך בשבילו לעבור הלאה לעמוד הבא. בדרך כלל הדרך היחידה היא ללכת לתפריט בראש הדף, להבין באיזה עמוד יש את מה שהוא מחפש לפי הכותרת בלבד, ולקוות לטוב.

אבל אם אתם מקשרים בין עמודי האתר בעזרת קישורים פנימיים שמקשרים בין מילים רלוונטיות לעמודים שמרחיבים עליהן – אתם זוכים בפרס כפול. קודם כול, אתם יוצרים חווית גלישה ייחודית וקלה למשתמשים שלכם. תחשבו ויקיפדיה. כשאתם קוראים ערך, מה הדבר הכי נוח בו? שאם אתם רואים פרט חדש שמעניין אתכם, ככל הנראה יהיה קישור פנימי בין אותו פרט לבין העמוד הרלוונטי עליו שיקל עליכם את מלאכת החיפוש. דבר שני, גוגל מצליח להבין את מבנה האתר שלכם ובכך מקדם אתכם למעלה – על חשבון אתרים שהמבנה שלהם לא ברור.

הכי חשוב לזכור שהקישורים צריכים להיות הגיוניים ורלוונטיים. הביטו לדוגמה על הפסקה הבאה:

אנו, המאה ה22, ניקח את העסק שלכם לעבר העתיד. נבנה אתר עסקי מרהיב, דף נחיתה מדהים, ניצור קמפיין מיתוגי מותאם אישית - ועוד המון דברים מדהימים. קראו את הבלוג שלנו!

כמו שאתם רואים, בפסקה זו יש קישור מהביטוי "אתר עסקי מרהיב", לעמוד שמדבר על בניית אתרים עסקיים. בקישור יש שני חלקים – הכותרת של הקישור, והעמוד שאליו קישרתם. חשוב שהם יהיו תואמים.

כותרות ותיאורי מטא – הדרך של גוגל להבין מה הדברים הכי חשובים באתר

כשאדריכל בונה מבנה, הדבר החשוב ביותר בו הוא החזית. המבנה האולטימטיבי הוא זה שאם מתקרבים אליו, מיד יודעים מה הייעוד שלו. האם הוא בית פרטי? האם הוא מבנה ציבור? באותה גישה בדיוק אתם צריכים להסתכל על האתר שלכם. מי שמוצא אתכם בגוגל צריך להבין בדיוק מי אתם, מה אתם והאם אתם רלוונטיים לו עוד לפני שהוא לחץ עליכם.

הביטו לדוגמה על עמוד הבית של "המאה ה22" דרך גוגל:

כבר מהסתכלות על הכותרת אפשר להבין מה השם של העסק, איפה הוא פועל ומה מטרתו. הכותרת משיגה כמה יעדים: היא מציגה ללקוח האם העסק רלוונטי מבחינת המיקום שלו והאם זה מה שהוא חיפש.

מקריאה של תיאור המטא (הפסקה שמתארת את האתר), אפשר לקבל מושג ממוקד יותר על מי אנחנו, מה אנחנו רוצים להשיג ולאן אנחנו יכולים לעזור ללקוח להגיע. גם גוגל מנתח את הכותרת ואת התיאור ובכך יודע לקדם אותנו במילות מפתח רלוונטיות.

נגענו בקצה המזלג - מכאן והלאה הכול תלוי בכם.

חשוב להבין, SEO זה לא דבר שפשוט להשיג. צריך להשקיע, לעבוד, לחקור, לטעות וללמוד. כל עסק רוצה להיות מקום ראשון בגוגל ויש לכם מתחרים רבים על המיקום הראשון במילות החיפוש השונות, גם אם אתם מודעים אליהם וגם אם לא. הדרך הטובה ביותר להצליח, היא קודם כול לשכור את חברת השיווק שתצליח להביא אתכם קדימה לאורך זמן. זה שידע לכתוב לכם טקסט רלוונטי, שידע להשיג לכם את ה-Backlinks הטובים (כתבה על זה תהיה בעתיד) וזה שידע לעשות את ההתאמות הנכונות בקוד כדי שתקבלו ציון גבוה במנוע החיפוש.

צרו איתנו קשר והתייעצו איתנו על קידום העסק שלכם. נשמח לעזור ולכוון אתכם לדרך הנכונה כדי שתגיעו למקום הראשון.

6 צפיות